Betalingsregelingen via Debiteurenbeheer Amsterdam
Wilt u uw klant aanbieden om in termijnen te betalen? Dat is een goede manier om uw klant de financiële ruimte te gunnen die hij of zij op dat moment nodig heeft. En een goede klantenbinder.
Een regeling is geen recht, maar een gunst. Een gunst die helaas ook administratieve rompslomp met zich meebrengt. Hier kunnen wij u echter mee van dienst zijn.
Drie fasen van een betalingsregeling
Registratie: De betalingsregeling moet goed worden vastgelegd. Lang niet alle systemen hebben daar goede voorzieningen voor. Boekhouders zitten vaak uren te puzzelen om te constateren of een regeling nu wordt nagekomen of niet.
U levert ons de regeling, wij leggen vast en sturen uw klant een helder overzicht met de data waarop de termijnen met kenmerk moeten zijn betaald.
Bewaking
· De deelbetalingen worden verwerkt. Ontvangsten zonder (correcte) omschrijving worden uitgezocht.
· Herinneren voor iedere termijn: ons systeem stuurt keurig een aantal dagen voor de vervaldatum van iedere termijn een e-mailtje en/of SMS naar uw debiteur met een daarin de bankgegevens en een iDEAL link.
· Aanmanen als de regeling niet wordt nagekomen: de debiteur ontvangt bericht dat de regeling niet is nagekomen en komt te vervallen als de achterstand niet wordt ingelopen.
Veel regelingen worden matig tot slecht nagekomen. Het hélpt als een betalingsregeling wordt afgehandeld door een derde partij als Stratus. De neiging tot het slepen van betalingen (iedere maand weet wat later betalen) of verzaken (helemaal niet meer betalen na de 1e termijn) is beduidend minder als er een professionele partij achter zit. U verleent een gunst zonder dat het uw klant extra geld kost, maar u wilt ook dat de afspraak dan wél wordt nagekomen.
Afhandeling
U bent af van een wirwar aan ontvangsten op uw bankrekening. Met één duidelijke specificatie en één ontvangst per 14 dagen kunt u snel de juiste ontvangst op de juiste debiteur boeken.
Uw klant ontvangt tot slot een bedankje via e-mail voor het nakomen van de regeling.
De bovenstaande zaken kunnen wij van u overnemen omdat wij gespecialiseerd zijn in het opvolgen van betalingsregelingen. U kunt uw klanten een betalingsregeling aanbieden en de tijd en kosten van de handling daarvan minimaliseren.
Onze werkwijze
√ Binnen vier uur nemen wij uw vordering in behandeling;
√ U heeft 24/7 inzage in de status van uw vordering via de Straetus online portal;
√ Uw debiteuren kunnen uw facturen online inzien, betalen of erop reageren;
√ Insteek is om uw debiteur als klant te behouden. Vorderingen worden door ons altijd op een zakelijke en ordentelijke manier afgehandeld;
√ Mocht uw debiteur blijven weigeren om de regeling na te komen, dan sluit ons incassotraject daar naadloos op aan;