Workshop ‘Op krediet of niet’

Wist u dat ondernemers in Nederland elk jaar een paar miljard euro afschrijven  wegens oninbare vorderingen? Vaak is er geen inschatting van de kredietwaardigheid gemaakt of is die anders uitgekomen. Dat kan de financiële basis van uw bedrijf flink aantasten. Hoe kun je dit risico minimaliseren? Moet u sommige klanten nog wel op krediet leveren? Hoe kunt u zich indekken tegen wanbetalers? De workshop ‘Op krediet of niet’ geeft u vele antwoorden.

‘De kredietwaardigheid inschatten van een (nieuwe) klant hoort ook bij ondernemen’

Kredietwaardigheid inschatten kunt u leren. Onder leiding van een professionele creditmanager neemt u een aantal kredietrapporten onder de loep. Waar levering onverstandig lijkt, kijken we naar praktische manieren om dat toch te kunnen doen, met ingebouwde zekerheden voor betaling. We kijken ook veel verder dan het kredietrapport alleen. Op welke andere signalen moet u letten om het kredietrisico voor u acceptabel te houden. Er is ruimte voor het uitwisselen van persoonlijke ervaringen.

Wat komt er aan bod?

De volgende onderwerpen komen aan bod:

* Wat is de ‘credit risk apetite’ van uw bedrijf? Hoeveel kredietrisico kunt en wilt u lopen?

* Hoe kunt u een kredietrisico goed inschatten?

* Hoe vertaal je kredietrisico naar betaal- en leveringsvoorwaarden, zekerheden of een afwijzing?

* Leveranciers van handelsinformatie: welke zijn er en wat zijn de verschillen in kwaliteit en prijs?

* Wanneer worden kredietverzekering en factoring interessant?

Wanneer en waar?

Data:
20 oktober 2020, 15 december 2020, 18 februari 2021

Tijd: 15.00-17.30 uur

Locatie: Kabelweg 21, Amsterdam (bij Sloterdijk)

Trainer: André de Bruin CCM QC

Doelgroep: ondernemers, salesmanagers, finance managers, debiteurenbeheerders e.a.

Kosten: 125 euro excl. BTW per persoon

Klanten over Debiteurenbeheer Amsterdam

‘Ik werd door mijn klant volkomen genegeerd of hoorde argumenten waarbij de stoom uit mijn oren kwam. Ik ben steeds weer verbaasd dat het jullie wél lukt om tot een oplossing te komen en beveel jullie overal aan! Manager restaurant en conferentiecentrum’
‘Ook voor aannemers is communiceren met klanten soms lastig. Mijn klant wilde het meerwerk pertinent niet betalen en daar zocht ik hulp voor. Alles is tot op de bodem uitgezocht en in een keurige brief vervat, waarna betaling en excuses van mijn klant volgden. Daar leer ik ook weer van! Eigenaar aannemersbedrijf’
Open chat
Chat direct !
Hallo,
Hoe kan ik u helpen?