Workshop
‘Debiteurenbeleid op 1 A4’

Uw debiteuren betalen te laat, welke risico’s loopt u en wat kunt u hieraan doen?

Ieder bedrijf kent groeifasen. Bij iedere fase moeten de interne processen opnieuw worden bekeken en waar nodig aangepast aan de nieuwe omstandigheden. Dat geldt evenzeer voor debiteurenbeheer en het omgaan met kredietrisico’s. Het is een gevoelig onderwerp dat vooral structuur vereist. Nog belangrijker: gemiddeld lekt 15% van de winst weg doordat het debiteurenbeheer niet de aandacht krijgt die het verdiend. Een kleine investering loont.

Tijdens deze praktische workshop leert u onder andere:

* Welke risico’s uw bedrijf loopt en hoe u daar grip op houdt;

* Hoe u op tijd of nog sneller wordt betaald;

* Hoe u omgaat met tegenwerpingen als debiteuren niet of minder willen betalen;

* Wat de mogelijkheden zijn als een debiteur helemaal niet wil betalen en

* Hoe kunt u de taken van het debiteurenbeheer managen?

* U hoort alle in’s en out’s van kredietrisico’s, wet- en regelgeving, betalings- en leveringsvoorwaarden, algemene voorwaarden, facturatie, communicatie intern en met de klant, aanmanen, mediation, minnelijke en gerechtelijke incasso’s. U gaat naar huis met uw Debiteurenplan, ook wel credit (risk) policy genoemd, op 1 of 2 A4.

Door deel te nemen aan deze workshop scoort u ook vele punten bij uw accountant, bank en andere financiers!

Wanneer en waar?

 


Data: maandag 17 juni 2019

Tijd: 9.30-16.30 uur

Locatie: Kabelweg 21, Amsterdam (bij Sloterdijk)

Trainer: André de Bruin CCM QC

Docent André de Bruin is een bevlogen creditmanager met ervaring bij diverse bedrijven en overheden. Tegenwoordig zijn de rollen omgedraaid en is hij eigenaar van de vestiging Amsterdam van Straetus Debiteurenbeheer en Incasso.

Doelgroep: ondernemers, salesmanagers, finance managers, credit managers, debiteurenbeheerders e.a.

Kosten: 295 euro excl. BTW p.p, inclusief lunch

Benodigdheden: laptop. Er wordt gevraagd om vooraf een voorbeeld overeenkomst en algemene voorwaarden op te sturen.

Maximaal aantal deelnemers: 10

Klanten over Debiteurenbeheer Amsterdam

‘Ik werd door mijn klant volkomen genegeerd of hoorde argumenten waarbij de stoom uit mijn oren kwam. Ik ben steeds weer verbaasd dat het jullie wél lukt om tot een oplossing te komen en beveel jullie overal aan! Manager restaurant en conferentiecentrum’
‘Ook voor aannemers is communiceren met klanten soms lastig. Mijn klant wilde het meerwerk pertinent niet betalen en daar zocht ik hulp voor. Alles is tot op de bodem uitgezocht en in een keurige brief vervat, waarna betaling en excuses van mijn klant volgden. Daar leer ik ook weer van! Eigenaar aannemersbedrijf’
Open chat
Chat direct !
Hallo,
Hoe kan ik u helpen?